Autonieuws

Tweedehands auto’s verkopen

Tweedehands auto’s verkopen

Bent u in het bezit van een tweedehands auto die u wilt verkopen, maar verloopt de verkoop via de bekende kanalen zoals Marktplaats of de auto dealer niet zoals gewenst? Dan zijn er een aantal alternatieven die uitkomst kunnen bieden. Een van die alternatieven is de autosloop. Hoewel veel mensen er misschien niet direct bij stilstaan, kopen autosloperijen ook tweedehands auto’s. In de eerste plaats omdat de onderdelen van tweedehands auto’s waardevol kunnen zijn. Daarnaast veranderden de sloperijen in de loop der jaren van autodemontagebedrijven in autobedrijven die, naast de verkoop van auto onderdelen en oud ijzer, ook tweedehands auto’s aanbieden.

Wat kan ik verwachten bij de sloop?
Het voordeel van de sloop is dat de staat van uw auto “minder” belangrijk is. Handelaren, dealers en particuliere kopers via marktplaats zijn voornamelijk geinteresseerd in auto’s die in goede staat verkeren. Een in goede staat verkerende auto is daarom makkelijker te verkopen. Echter, het kan natuurlijk gebeuren dat uw voertuig in de loop der jaren schade heeft opgelopen, dat er onderdelen niet meer naar behoren werken of dat er andere mankementen zijn. Op zo’n moment biedt de sloop uitkomst. Zij kijken namelijk niet alleen naar de waarde van het rijdende voertuig, maar ook naar de waarde van de losse onderdelen die zij kunnen hergebruiken. De prijs die zij betalen hangt daarom af van de staat waarin de auto verkeert en varieert van enkele tientallen euro’s tot soms wel duizenden euro’s. Een bijkomend voordeel is dat de sloperij vaak over de mogelijkheid beschikt om uw auto bij u thuis op te komen halen, terwijl de dealer of handelaar misschien zal verzoeken om de auto te brengen. Dit voordeel is vooral aan de orde als uw auto zich niet langer mag (apk verlopen) of kan (motor kapot etc.) bevinden.

Bronnen:

https://www.autosloperij.nl/tweedehands-auto-verkopen/

https://www.alleautosloperijen.nl/autosloperij/tweedehands-auto-verkopen-aan-de-sloperij/

Voertuig stalling na een ongeval

Voertuig stalling na een ongeval

Vaak is het zo dat er bij een bergingsbedrijf ruimte is om auto’s, vrachtauto’s maar ook campers en caravans te stallen. Deze stallingen zijn vaak beveiligd en hier kan je auto dus voor langere tijd veilig staan. Je hebt verschillende soorten stallingen, bijvoorbeeld binnen, buiten of in een garagebox. Het kan zijn dat na het verslepen van je auto het nodig is deze voor een tijd te stallen, dit kan dan makkelijk bij hetzelfde bedrijf. Het is mogelijk om de stalling bijvoorbeeld alleen in de winter te gebruiken als je je motor niet gebruikt. Als er reparaties gedaan moeten worden aan het voertuig dan zal deze uit de stalling verplaatst moeten worden naar een garage, de auto kan alleen geparkeerd worden in de stalling. Daarnaast kun je bij sommige stallingen het voertuig maar een keer komen halen, waar het bij andere mogelijk is de auto onbeperkt te halen en brengen.

Stalling na de berging van een auto
Na het bergen van een kapotte auto kan het bergingsbedrijf je auto tijdelijk stallen. De eerste drie dagen stallen van je auto zit vaak bij de berging inbegrepen. Wil je de auto langer dan vier dagen laten staan bij de berger, dan ben je zelf verantwoordelijk voor de kosten. Geef van tevoren aan wat de bedoeling is met de auto na het wegslepen zodat het bergingsbedrijf weet waar de auto heen moet. Als er geëvalueerd moet worden wat de schade is aan een auto wordt dat meestal ook gedaan tijdens die drie dagen stalling. Een verzekeringsexpert komt langs om de auto te taxeren en er kan daarna besloten worden wat er met het voertuig moet gebeuren.

Bron: https://www.bergingsbedrijf.nl/berging/berichten/wat-doet-een-bergingsbedrijf-of-autosleepbedrijf/

M-Sport presenteert Ford Fiesta WRC voor 2017

M-Sport presenteert Ford Fiesta WRC voor 2017

Nu Volkswagen zich heeft teruggetrokken blijven er nog maar drie merken over in het WRC. Hyundai en Citroën hebben hun nieuwe rallywapen al gepresenteerd. Ford volgt met deze brute Fiesta WRC.

Eigenlijk is het M-Sport dat de Fiesta WRC voor het 2017-seizoen wereldkundig maakt, een van de deelnemende equipes dat als fabrieksteam voor Ford uitkomt in het WRC. Het bijzondere is dat de Fiesta WRC is gebaseerd op de nog maar pas onthulde Fiesta. Dit houdt in dat M-Sport al zeer vroeg bij het ontwikkelen van dat model betrokken was en zich maximaal heeft kunnen richten op het creëren van een kampioensauto. Malcom Wilson, teambaas bij M-Sport, heeft dan ook veel vertrouwen in zijn nieuwe speeltje.

Schone lei
Vanaf 2017 kent het WRC diverse nieuwe regels. In zekere zin beginnen de deelnemende teams met een schone lei en geldt sterk het credo ‘resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst’. De Fiesta WRC mobiliseert in elk geval 380 pk en 450 Nm, afkomstig van een 1.6 liter viercilinderturbo. Tegelijk ligt het wagengewicht 25 kilogram lager dan voorheen en is de aerodynamica grondig aangepakt en verbeterd. Vond je de Hyundai i20 WRC al extreem, de Fiesta WRC lijkt nog een stapje verder te gaan.

Omgekeerde situatie
Moet in de Formule 1 het team van Mercedes-Benz prompt opzoek naar een nieuwe rijder vanwege het plotselinge stoppen van Nico Rosberg, in het WRC is het regerend kampioen Sébastien Ogier die opzoek moet naar een andere werkgever omdat Volkswagen de WRC-helm aan de wilgen heeft gehangen. Of Ogier naar M-Sport vertrekt is niet bekend. Wel dat hij al eventjes heeft kunnen proeven van de nieuwe Fiesta WRC.

Opnieuw 3.0 benzine en TDI voor SQ5

Opnieuw 3.0 benzine en TDI voor SQ5

Hoewel we op de officiële mediasite van Audi nog de reguliere Q5 zien staan, staat er bij twee foto’s SQ5 in de beschrijving. Eén is gelabeld als SQ5 TDI (foto 1) en de andere als SQ5 3.0 TFSI. Het lijkt er dus sterk op dat er in Ingolstadt een vervolg op de sportiefste Q5 wordt voorbereid.

De 3.0 TFSI als krachtbron in de SQ5 benzine kennen we al van de vorige generatie. In de SQ5 is die goed voor een vermogen van 354 pk. Hier in Nederland kennen we de SQ5 echter alleen met de 313 pk sterke 3,0-liter TDI en de SQ5 Plus met 340 pk. De 3.0 TFSI lijkt dus terug te keren, maar welke turbodiesel zijn opwachting maakt, is dus nog even onduidelijk.

Hoewel Audi de komst van de nieuwe SQ5 nog niet bevestigt, lijkt het er toch sterk op dat het gaat gebeuren: “Officieel zeggen we nog niets over de komst van de SQ5. Maar gezien het succes van de vorige SQ5 ligt het niet voor de hand om er mee te stoppen.” We wachten af.